Novinky / Aktuálně

7.7.2021

Třebíč představila konkrétní formy podpory podnikatelů v cestovním ruchu. Na kulatém stole diskutovali o plánech i o tom, co je trápí

V poslední školní den se uskutečnil kulatý stůl s podnikateli v cestovním ruchu. Starosta Třebíče Pavel Pacal představil majitelům a zástupcům ubytovacích služeb ve městě program, který pro ně město připravilo. Diskutovali také o dopravní situaci v Třebíči, revitalizaci Karlova náměstí a dalších oblastech, které podnikatele zajímali.

„Máme společný záměr, a to je rozvoj cestovního ruchu a podpora dobrého jména Třebíče. Město nemůže ovlivnit kvalitu služeb přímo, ale může nastavit podmínky a motivovat podnikatele ke zkvalitňování služeb a ke vzájemné spolupráci,“ uvedl při setkání starosta Pavel Pacal a představil podnikatelům letošní marketingovou kampaň, která má za cíl pozvat turisty do Třebíče a zároveň jim prozradil plány na další rok a přizval je k zapojení. V další části představil manažer destinační kanceláře Třebíčsko-moravská Vysočina Václav Prchal turistický produkt 12 pokladů Třebíčska a také další aktivity, které vyvíjejí na podporu cestovního ruchu. I podle něj se vítá zapojení podnikatelů.

 Marketingová kampaň Poznejte Třebíč!

Od 1. června lákají na nejfrekventovanějších místech v okolí Prahy reklamní megaboardy k návštěvě Třebíče. Na vjezdech do města jsou nové vítací cedule. Dalším nástrojem je inzerce v offline a online prostoru. Vstupní branou pro turisty je web visittrebic.eu, který je aktualizován, jsou zde připraveny tipy na výlety a také právě sem směřují veškeré propagační kampaně. Pracovníci Turistických a informačních center v Třebíči se také velmi aktivně věnují komunikaci na sociálních sítích. „Důvod navštívit Třebíč jsme podpořili otevřením zrekonstruovaného větrného mlýna a prázdninovými kostýmovanými prohlídkami památek UNESCO.  A už nyní plánujeme další kampaň na rok 2022 s názvem Ochutnejte Třebíč!, ke které bychom vás rádi aktivně přizvali,“ informoval starosta.

Vstupenky zdarma pro ubytované hosty

Pro přímou podporu ubytovatelů stejně jako v loňském roce připravilo město vstupenky zdarma do třebíčských památek UNESCO (bazilika sv. Prokopa, Zadní synagoga a Dům Seligmanna Bauera). Ty získávají majitelé hotelů a penzionů v hodnotě odvedené na ubytovacím poplatku v roce 2019 a 2020. Vstupenky v hodnotě 100 Kč/kus bude moci každý ubytovatel využít podle svého uvážení, zejména jako pozornost pro svoje klienty. Na kulatém stole tento nápad a podporu ze strany města podnikatelé ocenili a poděkovali.

Kurzy angličtiny pro zaměstnance, mapy a brožury o městě pro hosty

Další nabídkou podpory pro rozvoj v cestovním ruchu jsou vzdělávací kurzy pro zaměstnance podnikatelů. V případě zájmu, který už na kulatém stole projevili, zajistí město lektora angličtiny a výuku. Zástupci penzionů a hotelů si odnesli z kulatého stolu propagační materiály, jako jsou mapy města a průvodci po památkách v češtině i v jiných jazycích. „Nabízíme je našim hostům, aby se mohli podívat, co vše Třebíč nabízí a vyrazit za památkami s mapou přímo z ubytování. Tyto materiály, které jsou pro ubytovatele od města zdarma, jsou příjemnou formou spolupráce,“ ohodnotil Josef Pošvař, manažer hotelu Joseph 1699.

Cestovní ruch v Třebíči v době pocovidové

Podpora cestovního ruchu ze strany města však tímto nekončí. Už nyní se připravuje podzimní kulatý stůl, který bude rozšířený a bude se věnovat zhodnocení letošní turistické sezóny a hlavně přípravám na další rok. Podle starosty Pavla Pacala a také incomingového týmu, který na městě řeší a připravuje plány rozvoje v této oblasti je důležité nacházet a podporovat synergii. Jedině tak, když budeme táhnout za jeden provaz, můžeme dosáhnout společného výsledku. 

Eva Fruhwirtová