Jaké informace Vám pomohou

Město Třebíč je otevřené turistům, novým rezidentům a podnikatelům. Tyto stránky jsou informačním rozcestníkem, kde najdete všechny potřebné informace o podnikání, bydlení a trávení volného času v Třebíči. Náš tým je připraven vám pomoci. Jsme tu pro vás.

Začínám s podnikáním

Začínám s podnikáním

Pokud chcete nabízet své dovednosti, schopnosti, služby a produkty potřebujete nejen živnostenské oprávnění.

 

Jednotné kontaktní místo - informace o podnikání na jednom místě

Jednotné kontaktní místo poskytuje bezplatné poradenství podnikatelům při zahájení jejich podnikatelské činnosti, a to jak českým podnikatelům, kteří zamýšlejí poskytovat své služby v jiných členských státech Evropské unie, EHP a Švýcarské konfederace, tak poskytovatelům služeb z jiných členských států, kteří chtějí své podnikání rozšířit na území České republiky. V kraji Vysočina je zřízeno jednotné kontaktní místo na obecním živnostenském úřadu Magistrátu města Jihlavy. Odkaz»»


1. REGISTRACE NA ŽIVNOSTENSKÉM ÚŘADĚ

Pokud chcete nabízet své dovednosti, schopnosti, služby a produkty potřebujete živnostenské oprávnění.

To si zařídíte na živnostenském úřadě.

Vyplňte registrační formulář zde»»

Další informace k elektronickému podání naleznete zde»»

Důležitá poznámka: Jednotným registračním formulářem můžete najednou provést všechna potřebná ohlášení a registrace - živnostenské oprávnění, registraci k dani z příjmu i oznámení zdravotní pojišťovně a správě sociálního zabezpečení. Můžeme zároveň provést i registraci k silniční dani, DPH nebo dani z příjmů za zaměstnance. Výpis z rejstříku trestů už nepotřebujeme, úřad si jej zajistí sám.

U kterých činností nepotřebujete živnostenské oprávnění se dozvíte zde.

Ostatní činnosti vyžadují živnostenské oprávnění. Které to jsou, se dozvíte zde. 


 

2. ZDRAVOTNÍ A SOCIÁLNÍ POJIŠTĚNÍ

Jestliže máme samostatnou činnost jako svoji

- hlavní činnost, platíme od počátku činnosti měsíčně zálohy na zdravotní pojištění i sociální pojištění

- vedlejší činnost, doplatíme zdravotní i sociální pojištění až po skončení roku po podání daňového přiznání


Více informací o zdravotním pojištění»»

Více informací o sociálním pojištění»»



 

3. DANĚ

Pokud budete uplatňovat výdaje podle skutečnosti, schovávejte všechny doklady a veďte si daňovou evidenci. Daňová evidence nahrazuje dřívější jednoduché účetnictví. Potřebujete ji, pokud máme příjmy z podnikání nebo jiné samostatné výdělečné činnosti a chcete v daňovém přiznání k dani z příjmu uplatnit výdaje podle skutečnosti, tedy podle dokladů (ne paušálem).

Pokud budete uplatňovat paušální výdaje, což je nejjednodušší způsob, jak uplatnit výdaje v daňovém přiznání, nevedete daňovou evidenci, ale jen evidenci příjmů a pohledávek. Nemusíme také prokazovat daňové výdaje podle dokladů. Výdaje vypočítáte procentem ze svých příjmů, tedy z peněz, které jste v příslušném roce skutečně obdrželi a může vám takto vyjít částka podstatně vyšší, než byla ve skutečnosti.

Pokud jste plátci DPH, musíte vést evidenci podle zákona o DPH. Více zde



 

Potřebujete poradit s vyřízením živnostenského oprávnění?

Kontaktujte:

Městský úřad Třebíč

Odbor obecní živnostenský úřad (budova A, I. patro)

Masarykovo nám. 116/6

674 01 Třebíč


Úřední hodiny:

Pondělí: 8:00 – 11:30, 12:30 – 17:00

Úterý:     8:00 – 11:30, 12:30 – 14:00

Středa:   8:00 – 11:30, 12:30 – 17:00

Čtvrtek:  8:00 – 11:30, 12:30 – 14:00

Pátek:    8:00 – 11:30, 12:30 – 14:00

 

Kontaktní osoby:

Kancelář č. A 104:

Bc. Lenka Bednářová, tel. č. 568805216, email: l.bednarova@trebic.cz

Dana Fialová, tel. č. 568805297, email: d.fialová@trebic.cz

Jana Sirotová, tel. č. 568805275, email: j.sirotova@trebic.cz

Kancelář č. A 106

Marie Krulová, tel. č. 568805227, email: m.krulova@trebic.cz

Bc. Hana Svobodová, tel. č. 568805240, email: h.svobodova@trebic.cz

 

 

Nabídka pro zaměstnavatele