Třebíč vyhlášena investičně atraktivním regionem
Srovnávací výzkum Město pro byznys hodnotí letos již podeváté podnikatelský potenciál měst a obcí v České republice. Detailnímu zkoumání jsou podrobena všechna města a obce s rozšířenou působností v České republice. Analytici agentury Datank, která za výzkumem stojí po datové stránce, dělí své hodnocení do dvou hlavních kategorií, podnikatelské prostředí a přístup veřejné správy.
A právě díky výborným výsledkům v obou hodnocených oblastech se podnikatelsky nejpřívětivějším městem Kraje Vysočina stalo města Pelhřimov. Přerušilo tak dlouhodobou nadvládu Humpolce, který se musel spokojit s druhým místem. Pořadí výzkumu se vyhodnocuje za jednotlivé kraje a také za celou republiku.
Třebíč se dlouhodobě umísťuje v druhé polovině žebříčku, tentokrát končila na 10. místě. Do budoucna však může určitě pomýšlet na lepší pozici. Naznačuje to ocenění města v kategorii Investičně atraktivní region, kterou Agentura CzechInvest vyhlásila v rámci tohoto ročníku poprvé. Cílem nové kategorie je prezentovat úspěšné příklady obcí v České republice, které efektivně spolupracují s podnikatelskou sférou na hospodářském a investičním rozvoji regionu.
„Města a obce mnohdy nevěnují podnikatelskému prostředí dostatečnou pozornost. Je zde ale řada těch, kteří mají upřímnou snahu podnikatelům a investorům pomáhat, a to nejen těm stávajícím, ale i těm, kteří jednou mohou do lokality přijít nebo v ní vyrůst. Usoudili jsme, že by bylo dobré z pozice agentury pro podporu podnikání a investic toto úsilí a vynaložené prostředky ocenit a poukázat na dobrou praxi. A přestože může být jen pro každý kraj jen jeden vítěz, dobrých praxí bylo hned několik,“ popsal novou kategorii výzkumu Adam Joura, ředitel regionální kanceláře agentury CzechInvest pro Kraj Vysočina.
Vítězem prvního ročníku této kategorie na Vysočině se stala Třebíč. „Město Třebíč má za sebou rozjezd ambiciózní incomingové kampaně, což porota hodnotila velmi kladně, mimo jiné pro komplexnost aktivit pro podporu podnikatelů a investorů. Pozornost vzbudil také nový akční plán města a infrastrukturní projekty. Třebíč byla také oceněna za svoji otevřenost v komunikaci s podnikateli,“ okomentoval vítěze Adam Joura a dodal radu pro další města a obce. „Základem úspěchu při podpoře podnikání a investic je na jedné straně ochota vidět, slyšet a vnímat a na straně druhé odhodlaně, moudře a vytrvale konat a komunikovat. Podnikatelé své zájmy zpravidla hlasitě hájí. Jejich zájmy prosazují také organizace, které je sdružují, a CzechInvest, který má navíc i mezinárodní investiční optiku. V řešeních je dobré být kreativní, ale není nutné objevovat Ameriku. Některé osvědčené modely rádi nabídneme, i proto jsme v regionech. Konečně komunikace s podnikateli a veřejností již závisí na politickém umu představitelů municipalit. Nejen k tomu jim přeji hodně energie.“
Celý článek naleznete zde»»
Zdroj fotografie: web SMO ČR
Volejte nebo pište
Máte dotaz týkající se podnikání, života či cestovního ruchu v Třebíči? Jsme připraveni vám pomoci. Neváhejte a napište nám nebo zavolejte.
Karlovo náměstí 104/55
674 01 Třebíč
Česká republika